عثمان محمد علي: محمد رمضان ظاهرة قدرية.. واللي احلى عرب

عثمان محمد علي: محمد رمضان ظاهرة قدرية.. واللي احلى عرب

وصف الفنان المصري عثمان محمد علي مواطنه الفنان محمد رمضان بأنه "ظاهرة قدرية" على المستوى الفني، مضيفا: "اللي فيه محمد رمضان ده ابتلاء من الله، يشوفه هيشكره ولا هيكفر، والشكر إنه يتراجع عن الأدوار الخاطئة".

وتابع الفنان عثمان محمد في تصريحات لبرنامج "من مصر" عبر قناة "CBC": "محمد رمضان المنتجين والفنانين هما اللي عايزين يشتغلوا معاه .. هو مش بيجري ورا حد".

ونصح الفنان محمد رمضان بالتراجع عن الأدوار الفنية التي تسيء لمشواره الفني، واختيار أدوار جيدة ولائقة تناسب نجوميته، معلقا: "لازم محمد رمضان يرجع عن الأدوار السيئة ويكون قدوة حسنة للناس ويحسن صورته أمام الجمهور ويكون قدوة جيدة للجمهور ولبلده".

instagram/mohamedramadanws

وأوضح أن المنتج هو الذي يحصر محمد رمضان في نوع محدد من الأفلام، قائلا: "الغلط مش على محمد رمضان ولكن المنتج بيشوف السوق عايز إيه لأن الأوضاع والأخلاق أتغيرت وبيمشي مع الموجة".

وشكر الفنان عثمان محمد علي نقابة المهن التمثيلية لتكريمه في مهرجان القاهرة للدراما الذي أقيم في مدينة العلمين الجديدة بمنطقة الساحل الشماللي، معلقا: "أنا بشكر نقابة المهن التمثيلية رئيسا وأعضاء مجلس الإدارة لتكريم لقامات فنية كبيرة، وبعتير دا تكريم على مشواري الفني".