-

ياسيمن غيث تروي معاناتها بعد ابتعاد ابنها عنها

(اخر تعديل 2023-07-13 20:27:21 )
بواسطة

روت الفنانة المصرية ياسمين غيث تفاصيل معاناتها من أزمتها الصحية التي جعلتها تُبعد عنها ابنها لمدة تسعة أشهر تقريبا، وذلك بعد خضوعها للعديد من العمليات الجراحية جراء إصابتها بمرض السرطان.

ووثق غيث صورا عبر حسابها في "انستغرام" تجمعها بابنها، وعلقت قائلة: "حالة من التعب الجسدي والنفسي عشتها لمدة 9 أشهر، وذلك نتيجة العمليات الجراحية التي أجريتها والأوجاع التي عشتها في المستشفيات".

وأضافت: "كان فيه إبني، ولد عنده 10 سنين، مامته بتعمله 90% من حاجته وبتوديه تمارينه وحصص الرسم بتاعته وفجأه مامي نزلت راحت المستشفي ومش عارفين عندها إيه ولا هترجع إمتي... وده كان عذاب لوحده بالنسبالي وكان أكبر همي، لدرجة إني كنت وأنا لسة بفوق من التخدير ماباقولش غير "مالك"".

وتابعت: "رجع حضني تاني ألف حمد وشكر ليك يا رب وقدّرت نعم ربنا عليا أكتر من الأول تاني (اللهم ديمها نعمة يا رب)، والحياة تصعب عليا أكتر بأوجاع وفحوصات أعيش بيها أكتر وأكتر و لكن يبقي شئ واحد أكيد".

واختتمت ياسمين غيث حديثها: "ربنا خطته أحسن من ألف خطة بنحطها لنفسنا... مش هنعرف السبب والخطة الأحسن على طول، بس هنعرف في يوم من الأيام".

وكانت ياسيمن غيث تعرضت لأزمة صحية نتيجة إصابتها بالسرطان الذي جعلها تتعرض لعملية فتح الصدر، والتي علقت عليها قائلة: "العملية مكانها صعب والفتح في عضم الصدر ألمه مش طبيعي، بس أي إنسان عادي بيحس بالألم ده بطريقة معينة لكن أنا إيه اللي بيحصل معايا".