-

هند عبد الحليم تنفصل عن زوجها.. وهذا أول تعليق

هند عبد الحليم تنفصل عن زوجها.. وهذا أول تعليق
(اخر تعديل 2024-01-02 22:28:22 )
بواسطة

أعلنت الفنانة المصرية هند عبد الحليم، مساء الثلاثاء، انفصالها عن زوجها كريم قنديل، بعد زواج دام ثلاث سنوات.

وكتبت هند عبر حسابها في انستغرام: أيام بتمشي وناس بتمشي وإحنا بنتغير أوي وكل حاجة بتتغير حوالينا ومفيش أي حاجة دائمة، بس مش معنى إنك لوحدك إنك وحيد، ساعات كتير بتحتاج ده عشان تلاقي نفسك وتعرف تبص حواليك كويس.

وأضافت: كل سنة وانتم طيبين وإن شاء الله السنة دي تكون أحلى وأحن على الكل يا رب.

وتابعت هند في ردها على أحد المتابعين: عام جديد.. عزباء.

في غضون ذلك، كشفت الممثلة المصرية في تصريحات صحافية أن الانفصال تم قبل ثلاثة شهور في هدوء تام، وهي على علاقة صداقة مع قنديل بعد الطلاق.

وكانت هند قد احتفلت بزفافها على كريم قنديل، يوم 12 أغسطس/آب من العام 2020 بحضور عدد محدود من العائلتين والفنانة درة والنجم عمر الشناوي.

وأقيم الحفل بمنزل خاص نظرا لغلق قاعات الأفراح في مصر حينها التزاما بالإجراءات الاحترازية الخاصة بفيروس كورونا.

ووجهت هند رسالة لزميلاتها الفنانات وصديقاتها بعد الاعتذار من عدم دعوتهن للحفل قائلة: كان نفسنا ناس كتير اوي تبقى معانا وتشاركنا فرحتنا في اليوم ده لكن زي ما انتوا عارفين ان القوانين دلوقتي في الاماكن بتسمح بنسبة او عدد معين عشان الكورونا لولا كده كان زمان كل اصحابنا وحبايبنا معانا ومشاركننا الفرحة.

وفي الشأن الفني، كان آخر أعمال هند عبد الحليم مسلسل "أزمة منتصف العمر"، وشارك في بطولته كل من كريم فهمي، ريهام عبد الغفور، رنا رئيس، هند عبد الحليم، عمر السعيد، ركين سعد، رشدي الشامي، ومن إخراج كريم العدل، وتأليف أحمد عادل.