-

شريف منير عن ظهور ابنته حليقة الرأس: خدت الترند

شريف منير عن ظهور ابنته حليقة الرأس: خدت الترند
(اخر تعديل 2023-08-26 09:18:22 )
بواسطة

أعرب الفنان المصري شريف منير عن دعمه لابنته "أسما"، التي تعرّضت لانتقادات لاذعة، بعد حلقها شعرها كاملا، مُبدياً إعجابه بتصرفاتها، وبإطلالتها الجديدة.

جاء ذلك في فيديو شاركه عبر حسابه في "إنستغرام"، حيث ظهر خلاله، وردّ على الانتقادات التي تعرضت لها ابنته، كما وجه لها رسالة مليئة بالحب.

وقال شريف: "إيه الضجة والدوشة اللي إنتو عاملينها دي، كل ده علشان بنتي قصت شعرها قدام الكاميرا، إيه الغلط اللي عملته، تصرف عادي جدا مفهوش أي حاجة".

وأكد أنه لا يقف في وجه ابنته لإرضاء من حوله: "إوعوا تفتكروا إن أنا ممكن آجي على بنتي علشان خاطر أكسب رضاكم، دي بنتي اللي مليش غيرها واللي بحبها، وبالمناسبة اللوك عاجبني وأنا مبسوط منها أوي".

وأضاف: "قبل الإخوة السادة الملايكة الصالحين، اللي عمالين يقلوا أدبهم ويشتموا، ويقولوا بتاخد تريند وأبوها معرفش يربيها، أنا بنتي متربية كويس جدا، وبتتصرف باللي هي حاسة بيه، المهم إنها مش بتؤذي حد، وقبل ما تتكلموا بصوا على نفسكو وعلى ولادكو وإخواتكو قبل ما تنتقدوا وتغلطوا".

وأشار إلى أن أسما "حرة بتصرفاتها" وهو لا يرفض ذلك: "ريحوا نفسكو واهدوا شوية، اللي حصل من بنتي مش غلط، وهي حرة في نفسها، وبنتي عندها 36 سنة وأم ومسؤولة عن نفسها، أنا أب مسؤول إني أحميها، وهي حرة في تصرفاتها".

ووجه شريف خلال الفيديو رسالة دعم لابنته، قائلا: "أسما إنت شكلك زي القمر وكان حلو جدا، وبرافو عليكي إنك أخدت التريند، متسمعيش كلام حد ومتهتميش بكلام حد، وأنا مش مهتم بالكلام اللي بيتقال عني أو عليها".

أسماء شريف منير تثير الجدل

وكانت أسما منير قد أثارت جدلاً واسعاً لدى ظهورها في مقطع فيديو وهي تقوم بحلق شعرها.

وفي حديث لكاميرا "فوشيا"، أوضحت أسما أنها اتخذت القرار في 3 ثوانٍ فقط، وأضافت أنه لم يدفعها أحدا على الإقدام بهذه الخطوة، مؤكدة أنها فعلتها بكامل إرادتها، وأنها تشعر بالارتياح.

وأشارت إلى أن والدها الفنان شريف منير، لا تعجبه بعض تصرفاتها، وهذا الأمر سببه بعض الأشخاص الذي يصطادون في الماء العكر.